1995-038


1995-07-31, 23:30:00 UT; Cape Canaveral, LC36A; Atlas 2A, AC-118

1995-038A
SSC 23628
USA 113   USA
DSCS-3B 7   (Defense Satellite Communications System)
Vojenská telekomunikační družice.
Družici pro americké ministerstvo obrany postavila firma Lockheed Martin Astro Space, Princeton, na základě platformy DSCS-3 Bus; provoz zajišťuje US Air Force.
Tříose stabilizovaná družice o hmotnosti 2733 kg, včetně IABS, (vlastní družice 1150 kg, prázdná 875 kg) má přibližně tvar válce o průměru 193 cm a délce 206 cm se dvěma panely sluneční baterie o rozpětí asi 12 m dodávajících 1.2 kW (na konci aktivní životnosti). Pro navedení na pracovní dráhu je družice vybavena pohonnou jednotkou IABS se dvěma motory Marquard R-4D s tahem po 490 N; po navedení na stacionární dráhu se odděluje.
Družice nese:
- 10 transpondérů pro pásmo X a jeden rušení odolný transpondér v pásmu SHF a UHF;
- experiment CHARGECON-Geo (Charge Control at Geosynchronous Altitude).
Poloh na stacionární dráze nebyla oznámena; předpokládaná aktivní životnost je 10 roků.
Parametry dráhy:
1995-08-01 29.37° 94.74 min 158 -     893 km
2014-01-01 8.48° 1436.12 min 35776 - 35799 km neoficiální parametry

Události:
1995-07-31 23:30:00 UT: Vzlet.
1995-srpen Družice zřejmě dosáhla stacionární dráhu (oficiálně neoznámeno).
1995-038B
SSC 23629
horní stupeň rakety   USA
Centaur  
Druhý stupeň nosné rakety, výrobní číslo 118; válcové těleso o hmotnosti 1815 kg je dlouhé 10.1  m s vnějším průměrem 305 cm.
Parametry dráhy:
Nebyly zveřejněny

Události:
1995-07-31 23:30:00 UT: Vzlet.
1995-038C
SSC 23648
motorová jednotka družice   USA
IABS   (Integrated Apogee Boost System)
Motorová jednotka, která slouží k navedení družice na stacionární dráhu, s adaptérem o celkové hmotnosti 272 kg (adaptér 45 kg). Těleso má průměr 290 cm a délku 68 cm. Jednotka obsahuje dva motory Marquard R-4D s tahem po 490 N.
Parametry dráhy:
1995-08-01 29.37° 94.74 min 158 -     893 km
2015-08-15.45 14.30° 1421.97 min 35437 - 35582 km neoficiální parametry

Události:
1995-07-31 23:30:00 UT: Vzlet.
1995-srpen Družice byla navedena na stacionární dráhu a IABS se oddělil.
Poslední aktualizace: 2016-01-23       © Jan Sedláček